25 Ağustos 2011 Perşembe

İmkansızın Şarkısı (Norwegian Wood)





Ben Haruki Murakami'yle yeni tanıştım.. Büyük kayıpmış aslında, ama Japon Edebiyatı'ndan okuduğum bir iki faciadan sonra önyargılarımın kurbanı oldum.. İmkansızın Şarkısı gerçekten ama gerçekten çok güzel bi kitaptı.. Okuyunuz, okutunuz..

Filme gelince, kötü uyarlamalar görmüştüm ama bu kötünün de kötüsü.. Hayır Japon filmi seyretmek zaten başlı başına yorucu, bi de bu kadar mükemmel bi kitabı sanat filmi olarak uyarlamak isterken içine etmek!!! İçim şişti, beynim ısındı, atlaya zıplaya izledim.. Zaten filmde diyaloglar o kadar eser miktarda ki hiçbir şey kaybetmedim.. (Neden bi kısım yönetmenler uzun uzun çay içine, yürüyen, uzaklara bakan insanları; ya da şırıl şırıl akan dereleri, rüzgarda uçuşan yaprakları falan seyretmekten zevk alacağımızı düşünürler ki?) Kitabı okumadıysanız filmden hiçbir şey anlamayacağınızı, ama sanat filmi severlerdenseniz derinlikli mesajlar çıkaracağınızı ve bunların hikayenin orijinaliyle hiç alakalı olmayacağını garanti ederim.. Kitabı okuduysanız da filmi izlerken sinir hastası olmanız işten bile değil! Yani her iki koşulda da izlemeyin derim!

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa